❤️ Čtenáři blogu:

Mrkvový dort s velrybami



Mám pro vás slibovaný narozeninový speciál! Nakonec jsem se rozhodla pro americký mrkvový dort s domácím marcipánem (návod na domácí falešný marcipán příště). Pokud jste se těšili na nenáročný recept, zklamu vás. Za tu námahu tento moučník ovšem určitě stojí! ☺ 


Budeme potřebovat...
Těsto:
  • 1,5 hrnku cukru
  • 1 vanilkový cukr
  • 3/4 hrnku oleje
  • 4 vejce
  • 2 hrnky mouky
  • 2 lžičky jedlé sody
  • 2 lžičky mleté skořice
  • 1 lžička soli
  • 3 šálky jemně nastrouhané mrkve
  • 145 g na jemno nasekaných vlašských ořechů
Krém:
  • 500 ml smetany ke šlehání
  • 3 ztužovače šlehačky
  • 1 vanička tvarohu
  • moučkový cukr (podle chuti)
+ marmeláda (já použila domácí ostružinovo-rybízovou)
+ mandarinky (2 konzervy)
+ marcipánová hmota (na domácí falešný marcipán brzy přidám recept☺)

Postup:
  1. Vyndáme si vejce z lednice a necháme je pozvolna přejít na pokojovou teplotu. Zatím si nastrouháme na jemno mrkev a nasekáme vlašské ořechy.
  2. Do mísy dáme čtyři vejce a cukr a šleháme je ručním šlehačem cca 10 minut.
  3. Dáme vyhřívat troubu na 175°C.
  4. Smícháme si všechny sypké ingredience (mouku, sodu, sůl, skořici), přidáváme ji do našlehaných vajec s cukrem střídavě se lžící oleje. (lžička oleje-lžička sypké směsi-lžička oleje-...) 
  5.  Nakonec vmícháme do těsta mrkev a ořechy. Vznikne nám krásné oranžové těsto. ☺ Pozor na barvící schopnost mrkve, já mám od teď žlutou stěrku. :D
  6. DOPORUČUJI rozdělit si těsto na tři části (jako já) a každou vrstvu dortu péct zvlášť. Díky tomu, že jsem si zvolila poměrně objemný šálek, vzniklo mi více těsta než mělo a tak jsem obdarovala nejen přítele dortem, ale i celou rodinu dalším malým koláčem. (Z uvedeného množství surovin při míře 1 hrnek = 250 ml vzniknou při troše štěstí dva plnohodnotné dorty. Nevím jak na to ti Američani přišli...) Pečeme v dortové formě při teplotě 175°C po dobu 45 minut na středním roštu. Pokud se nechcete vyhnout nadbytku těsta, vydělte ingredience dvěma. ☺ 
  7. Těsta necháme přes noc odležet (přikryté utěrkou/v troubě, aby neokoraly) a další den se dáme do zdobení... Vyrobíme si krém - vyšleháme smetanu se smetafixem a smícháme s tvarohem (+ moučkový cukr, který je však obsažen často i ve smetafixu.). První vrstvu korpusu namažeme džemem a krémem, další patro naplníme krémem a mandarinkami a přiklopíme posledním korpusem. 

Potřeme zbylým krémem a zdobíme marcipánem podle vlastního vkusu a fantazie! ☺

Tento chutný recept je mou úpravou originálu ze stránek: www.foodnetwork.com.



Líbilo by se vám, dostat můj mrkvový dort k narozeninám? O:)
Přeji hodně štěstí při pečení, Vaše Corculum. ♥

Follow on Bloglovin

Komentáře

  1. Wau tak ten teda je Štěpi :)) Brala bych ho všemi deseti :)
    Mám mrkvový moučník moc ráda, jako dort s krémem jsem ho ještě nezkoušela, ale umím si představit tu chuť ♡ :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já a mrkvové pečení, to byla úplná premiéra! Jsem ráda, že to takhle vyšlo a dokonce jsem musela rozdávat recept na všechny strany... :)) Jestli chcete na někoho udělat dojem, tenhle dort je jasnou volbou! :) :)

      Vymazat
  2. Vypadá nádherně. Asi bych si netroufla do něčeho takového pustit. Palec hore! :))

    OdpovědětVymazat
  3. Mohu se zeptat, jakou mouku jste použila?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jistě! Šlo o hladkou mouku tuším pšeničnou, ale určitě jde použít i jiný druh, kterému dáváte přednost. :)

      Vymazat
    2. Děkuji za rychlou odpověď :). Dortíky (vyšlo mi to na dva) se opravdu povedly, jen se po nich zaprášilo. Skvělý recept

      Vymazat
  4. Tak to musí byť dobrota, milá Štepanko, všetky recepty sú báječné..Ďakujem pekne. Ja robievam mafinky Mrkvové a tiež sú výborné. ..ReceptíK ukládám. ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já děkuji, Agnes:) Muffiny jsem již dlouho nepekla a mrkvové budou určitě výborné, dík za tip! :)Š.

      Vymazat

Okomentovat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Instagram @Stepanka_T

Follow

Počet návštěv:

Oblíbené příspěvky