Vegetariánská omáčka s brusinkami

Pokud nejste zrovna příznivci vegetariánské stravy, doufám, že se nenecháte názvem dnešního receptu odradit. Sice neobsahuje žádné maso, ovšem jinak mu k dokonalosti nic nechybí. ☺ 
Určitě vás překvapila kombinace červené čočky, rajčat, hub a brusinek. Zprvu jsem se na to také dívala skepticky, vždyť se to k sobě nehodí, ale jako jsme se naučili jíst švestky se slaninou, kuře s meruňkami a pomeranči a čokoládu s pepřem, i čočka s brusinkami mi dnes připadá zcela normální. 
S chutí do toho! 





Přísady pro dva:

  • 1/2 hrnku rýže
  • 1 hrnek vody
  • 1 lžíce másla
  • 2 papriky
  • 115 g rajčatového protlaku
  • kmín
  • pepř
  • sůl
  • 6 lžic červené čočky
  • 2 stroužky česneku
  • 20 velkých nakrájených brusinek
  • lžíce usušeného jidášova ucha
  • voda
  • 6 malých rajčátek

Postup:

  1. Do hrnce si dáme lžíci másla, přidáme rýži a krátce osmahneme. Přelijeme dvojnásobným množstvím vody (1 hrnek), osolíme (cca 3/4 lžičky) a dáme vařit na střední stupeň pod pokličku. Po vypaření vody je rýže hotová, to může zabrat okolo 20 minut.
  2. Zatím si na pánev dáme trochu oleje a lehce osmahneme nakrájený česnek a papriky. 
  3. Přelijeme 1 hrnkem vody a přidáme na jemno nakrájené houby a čočku. Osolíme a vaříme pod pokličkou deset až patnáct minut.
  4. Později přimícháme rajčatový protlak, opepříme, okmínujeme a pokud se voda vypařila, přidáme další. 
  5. Po změknutí čočky přidáme nakrájené brusinky a rajčátka. Pokud chcete mít omáčku krémovější, rozmixujte ji tyčovým mixérem. 
  6. Podáváme s rýží. Dobrou chuť! 


Stravujete se "alternativními" způsoby, např. vegetariánsky?
Co říkáte na tento recept?
Šokovala vás kombinace čočka+rajčata+houby+brusinky?

PS: Jak se vám povedl start nového školního roku?! 

Loučí se, Vaše Corculum♥
GIVEAWAY -> -> ->

Komentáře

  1. Vypadá to nádherně, to musím vyzkoušet! :) Já mám vegetariánská jídla ráda zejména na večeři, protože jsou lehčí a lépe se tráví, akorát můj přítel masožravec vždycky smutní po masu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to to mame stejne :D. Ja bych mnohdy mado vubec nepotrebovala. :)

      Vymazat
  2. Upřímně, já jsem pro každou "blbost", takže bych tuto kombinaci radši ochutnala :-D... Vypadá to moc dobře :-) ... NIiak moc alternativně se nestravuji, ale nic proti tomu nemám a hlavně mě zajímá jak to chutná, takže si třeba ráda dám i něco veganského... Ačkoli bych asi vegetarián, ani vegan být nemohla :-D Kombinace mě trošku překvapila, ale spíš tak, že bych to ochutnala, jak už jsem psala :-)

    Školní rok jsem zahájila celkem dobře, jsem na vošce a pohodička :)

    Měj se krásně,
    Skills of Art
    skills-of-art.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky za komentar! :) tak snad to nekdy vyzkousis a bude chutnat.. :p:) ja bych nevydrzela byt vegan ale vegetarian v klidu. :D

      Vymazat
  3. tak se mi to líbí:) díky za tip!

    http://meatfreeday.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. momentálně mi leze kuřecí i ušima, takže jen co to bude trošičku možné..určitě vyzkouším ♥ :)
    Kombinace je vskutku zajímává,ale věřím, že to bude výborné!:)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Oblíbené příspěvky