Recenze | GreenPan od Bavíměvařit.cz

    Krásný nový den, přátelé!
    Nevím, jaký mají ta hrozná vedra a sucho účinek na Vás, ale na mě jako na foodblogerku příšerný. Vůbec se mi nechce vařit! Ani dnes Vám tedy neukážu žádný recept a naopak se ráda rozepíši v recenzi na téma - GreenPan - pánve, která Vás přesvědčí.





    Minule jste byli s recenzí zapékací mísy spokojení, takže jsem se nebála znovu přijmout nabídku společnosti Bavimevarit.cz. I tentokrát jsem s jejich službami byla nadmíru spokojená. Během několika dnů mi obrovský balíček doručila expediční firma a já se prodírala vrstvou bublinkových folií a vzduchových polštářků ke svému pokladu. Tentokrát jsem vyzkoušela ekologickou keramickou pánev (web). Na první pohled se od ostatních mnoho neliší, ale člověk se nesmí nechat zmást! Celým jménem: The Original GreenPan Velvet Burgundy, s průměrem 28 cm, z anodizovaného hliníku, s nepřilnavým keramickým vnitřním povrchem a ergonomickým držadlem, už povýšila na trochu jiný level. Připadám si jako Horst Fux. 

    Ani nevím, jak bych té krásce měla říkat, protože mám takový pocit, jako bych pracovala se šlechtičnou. Získala si mě "na první vaření". Má opravdu šikovný nepřilnavý povrch, který se snadno myje. Teplo se šíří po povrchu rovnoměrně a na rozdíl od běžné teflonové pánve, která mi vždycky více hřeje uprostřed, na Green Pan se můžete spolehnout i u samého okraje.


    Co je na této pánvi podle mě nejlepší, připravíte si na ní křupavý oběd podle vlastních chutí a přitom zdravěji a ekologicky. Výrobce uvádí, že s touto "zelenou pánví" uvolníte při vaření o 60 % méně CO2 (oxidu uhličitého). Navíc neobsahuje žádná PTFE (teflon), PFOA (perfluorooktanová kyselina), kadmium, olovo a neuvolňují se škodlivé výpary. Co víc říct? Každý, kdo se zajímá o ekologii a vlastní zdraví, by byl s touhle pánví šťastný jako blecha. Což já jsem! Ovšem, jestli je to ta správná volba a ne jen další velký boom, to uvidíme v budoucnu.

    Ne všichni jsme dostatečně informovaní, takže pro jistotu přikládám aktualní citace na téma zdravotní bezpečnosti prvních dvou.
PFOA (perfluotooktanová kyselina) "PFOA má bioakumulační potenciál, nejvyšší koncentrace se nacházejí v játrech, ledvinách a krvi. Toxické účinky nejsou u lidí příliš známy, z pokusů na zvířatech vyplívá, že po expozici dochází k poškození žaludku, jater a narušení rovnováhy thyroidních hormonů (štítné žlázy). U zvířat byl popsán výskyt rakoviny jater, poruchy imunitního a nervového systému a zvýšená mortalita mláďat. PFOA je na Kandidátní listině látek vzbuzujících mimořádnou obavu směrnice REACH." Zdroj 1
PTFE (polytetrafluorethylen) "Polytetrafluorethylen je více známý pod svým obchodním názvem teflon. ... Pyrolýza PTFE je detekovatelná již při 200 °C. Při ní vzniká několik fluorovaných plynů, které sublimují do prostředí. Studie na zvířatech ukazují nepravděpodobnost vzniku nějakého významnějšího zdravotního rizika těchto produktů při teplotách pod 250 °C (výjimkou jsou ptáci)[1]. Výpary, které se uvolňují při značném přehřátí PTFE (mimo běžnou oblast použití), mohou způsobovat symptomy "horečky z polymerového kouře" - chřipce podobné symptomy, které u člověka relativně rychle odeznívají (ale můžou být fatální pro velmi citlivý respirační systém ptáků...). Jedlé tuky a oleje používané v kuchyni začnou kouřit při přibližně 200 °C. Vznikající kouř dráždí oči, sliznice a případně může způsobit dýchací obtíže. Pokud není PTFE povlak na pánvi přehřívaný "na sucho" tak samotné přepalování smažících tuků včas indikuje nebezpečí přehřátí nádoby z PTFE. DuPont uvádí poměrně vysokou teplotu degradace svých nepřilnavých povlaků (260 °C) [2]." Zdroj 2
Zdroj 1 - http://arnika.org/perfluorooktanova-kyselina-pfoa
Zdroj 2 - https://cs.wikipedia.org/wiki/Polytetrafluorethylen

    Teď samozřejmě nemusíte vyhodit všechny staré pánve a hlásat smrt teflonovým povrchům. Snažte se je však používat co nejméně. Pokud není možné je vyměnit hned, minimálně si tuto skutečnost dobře zapamatujte pro příště. Volbou vhodné pánve prospějete sobě i svým blízkým, hlavně dětem. :)

Pánev je právě v akci! (web)


Na Bavíměvařit.cz najdete i spoustu jiných užitečných věcí do kuchyně. Minule jsem vytvářela wishlist, který mohl sloužit jako inspirace, co koupit dárkem pro gurmány. Dnes jsem poskládala malou mozaiku výrobků, které se hodí ke grillu (+ jeden grill na zahradu i na balkon). 

Grillovací sezóna

Web

Web
web

web

web


Doufám, že Vám byla moje dnešní recenze přínosem!

Máte už doma taky originální GreenPan? 
Věděli jste o zdravotních rizicích spojených s teflonem?
A koupili jste si někdy něco na Bavíměvařit.cz?
Napište mi, co jste naposledy grilovali!

Mockrát děkuji za přečtení článku a nezapomeňte se zúčastnit probíhající GiveAway!
Také bych chtěla poděkovat Bavimevarit.cz za příjenou spolupráci. :)

Follow on Bloglovin

Komentáře

  1. Originální GreenPan nemám, jen takovou keramickou napodobeninu. Ale určitě si ji chci časem pořídit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super! :) díky za komentář a ať se hezky vaří :).

      Vymazat
  2. Ahoj Horste, pardon, Štěpi :)) o téhle pánvi i eshopu slyším poprvé a líbí se mi! Mám doma taky keramickou pánev a jednu ker. plochou na palačinky a mám je moc ráda. Teflon doma nevedu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O ploše na palačinky slyším prvně, je dobrá? :) My si palačinky dáváme jen zřídka, ale mám je moc ráda. :)

      Vymazat
    2. Je boží, fakt doporučuji :) Dá se použít klidně i na topinky apod, tam kde není potřeba mít vyšší okraj ;)

      Vymazat
    3. Teda, tak to o ní budu uvažovat třeba na kolej! :) Díky za tip! <3 :)

      Vymazat

Okomentovat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Oblíbené příspěvky