Tak tohle mě naštvalo: Koleje.

   Krásnou středu, moji milí!
   Nechci na Vás v žádném případě přenést svoji náladu, ale potřebuji se s něčím svěřit.

   Už je takřka jisté, že minimálně příští rok Vám budu psát z kolejní kuchyně. Doufám, že to zvládnu se ctí! Vyskytly se ovšem problémy, které mě opravdu rozpálily do ruda. Nebudu první ani poslední, kdo vymění pohodlí domova za dvoulůžkový pokoj se "soc. zař.", které zažilo lepší časy kdysi za Přemyslovců. Bude zábava čelit najednou jen dvěma plotýnkám elektrického vařiče, ujídajícím spolubydlícím a nedostatku soukromí. To druhé a třetí ráda vynechám. Co mi bude na koleji dále chybět je trouba. Hold, to je život. Příbory, misky, váhu, pánev, hrnečky, a kdo ví co, už mám, takže zbývá jen zabydlet se, skoupit celou IKEU a vytvořit si s přítelem oázu klidu a míru v jinak přelidněné králíkárně. A tady je ten háček. Aktuálně hrozí, že nám ani nedají společný pokoj.



    Že bychom měli s kolejemi dobrý start, to se říct nedá. Jelikož jsem ještě neabsolvovala zápis (konec srpna), nemám ID studenta, přístup do centrálního serveru UK ani ISIC. Z toho vyplývá, že si ani nemohu online zarezervovat pokoj a musím počkat do začátku září, jestli bude u přítele volno. A tak jsem raději napsala příjemný a propracovaný email na stránky kolejí. Už mi to docela leze na nervy. Na můj email, který neobsahoval ani z daleka fráze uvedené níže, mi paní z kolejí odepsala krátce s odkazem na stránky UK, kde se píše, cituji:
"Kolejní rada si vyhrazuje právo IGNOROVAT emaily a zprávy typu: „Prosím chci tenhle pokoj“ nebo „Nemám zaplacenou zálohu, ale udělám to hned…“ nebo „Nemám přihlašovací údaje“
Pozn.:
Kolejní rada neřeší ubytování párů, prostě si najděte vhodnou buňku a vhodné spolubydlící"
web
   Pouze jsem se slušně zeptala: "Jak si mám jako student prvního ročníku zarezervovat pokoj?" Možná by nebylo od věci, přistupovat ke svým "zákazníkům" jako k normálním lidem. Nejen, že se cena kolejí zvedla a služby zůstaly stejné (ne-li horší), ale teď se ani nesnaží působit slušně aspoň na oko.

   Takže to byla moje dnešní zpověď. Není to světový problém, ale doufám, že mě pochopíte. Když se člověk na něco velmi dlouho těší a pak to nevyjde... Cítí se jak dítě, kterému zrušili Vánoce. + venku prší a prší a já nemám dost vitaminu D. To bude asi ono. Četla jsem, že pohled na kočky a koťata zlepšuje náladu, takže ještě jedna Grumpy Cat.

grumpy cat, star wars, help me obi wan, no *

   A jak válčíte, Vy? Jestli máte vlastní zkušenosti s kolejemi, šup sem s nimi!
Díky, že jste si dnešní článek přečetli. Přeji Vám, ať se do podobné situace nikdy nedostanete a všechno vychází, jak má! ♥ Pro jistotu ještě přidám jeden pozitivní citát: "Když vám hážou klacky pod nohy, zatopte s nimi." 

   Mějte se pěkně a něco pro to udělejte! :) Š.

Follow on Bloglovin

Komentáře

  1. No, já jsem ještě víc "pozadu", než ty. :D Ještě jsem ani nepřemýšlela nad tím, jestli budu na koleji, seženu nějaký levný byt nebo budu dojíždět. Vše si chci naplánovat až budu znát rozvrh, hlavně proto, že přítel zůstává doma. Takže jsem zvědavá, jestli na mě vůbec zbyde nějaký pokoj nebo utratím tisíce za vlak. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to budeš taky potřebovat ještě spoustu sil, Leni! :D Já jsem vyšťavená už teď, jen když musím občas napsat email a prokousávat se těmi jejich weby. Nejradši bych si prostě rozdělala před školou stan a vyhlásila samostatnost. :D Rozhodně to ale nějak dopadne, takže nesmíme věšet hlavu! Rozvrh bude super, bydlení bude super, škola bude super... prostě to tak bude a basta. :D Přeju hodně štěstí s hledáním! A těším se na zápis. O:)

      Vymazat
  2. Díky za vzpomínku :)...koukám že je to asi pořád stejné....teď počítám že já nastupovala na koleje před 13 lety...uf to fakt letí ...

    Já jela z krosnou přes celou republiku s tím že nevím s kým a kde budu bydlet....jeli jsme 3 kamarádky a naivně jsme mysleli že budeme spolu. Jooo prváci to mají těžký ty nemají právo na nic...všude se k nim chovají jak blbcům jak na studijním tak na kolejích. Nakonec jsme každá byla ubytovaná v jiný budově v jiném patře k cizím holkám...já k 4tačce která pařila každý den :-D. A to jsem mohla být ráda že jsem měla postel a ne přistýlku. No a když jsem žádala o párovku tak jsme ji dostali až za půl roku :)

    Taky pamatuju že vybavení bylo od počátku věků, kuchyň se divím že jsme nic nechytli :-D a divím se že nemám alergii na prach a roztoče....tem koberec pamatoval mejdanů :-D.

    2 roky bez internetu na pokoji,,,i bez počítače...dalo se přežít, byly přeci hospody :-D. Platili jsme 700kč myslím tehdy....po 5 letech to šlo k 2000tis za stejný "servis" a až jsme končili tak dodělávali kompletní rekonstrukci pokojů...takže teď je to luxusní.

    Celkově život na kolejích byl náročný ze všech směrů :D ale rozhodně stál za to...no ale až půjdou moje děti jednou studovat to budou nervy :D....bo vím jak to tam chodí.

    Tak přeji hodně štěstí a ať se daří...já bych teda na kolejích vařit a publikovat to na blog nemohla :-D ....naše těstoviny s kečupem nebo párek s chlebem by asi nikoho moc nezajímalo....a už vůbec menza :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z tvých vzpomínek mi jde trochu mráz po zádech. Doufám, že mě nepřiřadí kamsi do černé díry u Hanušovic, kde budu jediná střízlivá usínat se špunty v uších. Koukám, že to bude asi ještě větší sranda, než jsem si představovala. :D V jakém městě jsi měla koleje? :) My budeme bydlet v Praze na Otavě, v komplexu stále stejném a stejně vybaveném jako v dobách, kdy tu bydleli moji rodiče (před 25 lety). Přidali jen internet a navýšili cenu. Jinak dole v kukani hlídají asi i ty samé babičky. :D

      Zatím máme s přítelem naplánované jedno jídlo: špagety s kukuřicí a kečupem. To bude trhák! :D Uvidíme, jestli se tu začnou objevovat recepty jako rýže se sýrem, pizza z Pizza Hut a suchý rohlík s medem. O zkouškovém rozhodně moc vyvařovat nebudu a nemyslím si, že na to bude i nějaký čas. Ale plánuju to aspon zkusit! :)

      Mockrát děkuju za přání i za tak krásný a vtipný komentář! :)

      Vymazat
  3. Jej, tak to mě mrzí. Držím moc palce (hodně moc!), ať Vám to vyjde, ať jste spolu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, MIchelle! Snad to dobře dopadne, rozhodně Vám pak dám vědět! :)

      Vymazat
  4. Všechno bude dobré uvidíš! Když sem šla já na kolej tak na mě ani nebylo místo...takže jsem pěkně druhého září sháněla byt. Nakonec to mam lepší jak na koleji...bydlím 2 minuty od školy a platím skoro stejně jako bych platila tam... Všechno zlé je pro něco dobré :)... ničeho se neboj :) Eloorka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemůžu říct, že by mě to úplně uklidnilo, ale tvůj komentář mi vylepšil náladu! :) Díky za dobré zprávy. :) Ono je to fakt, že nic se nevyřeší hned a někdy stačí chvíli počkat, co přijde. Rozhodně je super, že tobě to takhle úžasně dopadlo! Budu taky doufat. :) Díky! :) A měj se hezky. :))

      Vymazat

Okomentovat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Oblíbené příspěvky