Bloody brownie z červené řepy

Zdravím vás u dnešního článku, jenž výjimečně vznikal narychlo a na Vaše přání. Na svém instagramu jsem sdílela v instastories kousek upečeného snídaňového "bloodie" a spousta z Vás se mi ozvalo s prozbou o recept do zpráv. Aby to bylo spravedlivé (a když už jednou recept podrobně sepisuji), rozhodla jsem se ho sdílet na insta (@stepanka_t) a podrobněji zde na blogu. Doufám, že bude koláč chutnat všem a jestli se do něho pustíte, určitě mi nezapomeňte napsat. Je vláčný, hutný a plný proteinu.



Budeme potřebovat:
Přísady na 1 kulatou dortovou formu d = 32 cm/ malý pekáček
  • 250 g pečené řepy (dvě střední nebo jedna velká)
  • 2 vejce
  • 2 lžíce bílého jogurtu
  • 180 g medu
  • 1 špetka soli
  • 1-2 odměrky čokoládového proteinu (dobrovolné)
  • 250 g ovesné mouky (rozmixované vločky)
  • 30 g holandského kakaa
  • 100 g hořké čokolády 85%
  • 90 g tuku
  • 2 lžíce horké vody
  • 1/2 sáčku prášku do pečiva
  • nepovinně poleva: 80 g hořké či bílé čokolády a 1 lžíce másla

Řepu upečeme v alobalu 1 hodinu na 200°C, poté otevřeme alobal a necháme vychladnout. Následně nakrájíme na kostičky. Do mixéru si dáme vejce, bílý jogurt, lžíci vody, med a nakrájenou řepu. Vše dobře rozmixujeme. V mikrovlnné troubě si zatím rozpustíme čokoládu s 90 g tuku a lžicí horké vody. Do velké mísi si nalijeme rozmixovanou směs, rozpuštěnou čokoládu a přidáme špetku soli. Za stálého míchání přidáme postupně kakao, čokoládový protein, prášek do pečiva a ovesnou mouku. Hotové těsto dáme péct v tukem vymazané formě zhruba 25 minut na 200°C.
Moučník můžeme potřít rozpuštěnou čokoládou a po vychladnutí podávat, např. s malinami. Dobrou chuť!





Už jste někdy pekli sladké z červené řepy? Co říkáte na dnešní recept?
A používáte protein, popř. jakou příchuť? 


Spoustu inspirace najdete také na mém InstagramuFacebooku a Youtube.
Mockrát děkuji za podporu a budu se těšit příště, Vaše Štěpánka 💕 

3 komentáře:

  1. No vypadá to dokonale čokoládově! Ano, z červené řepy jsem jednou pekla sladký chlebík s čokoládou, byla to zapékaná ovesná kaše, bylo to dobré :) Plánuji ji z ní zase něco upéct na Valentýna, přece jenom dodá krásnou růžovou chuť :) Protein používám a do pečení je nejlepší neutrální vanilka :) ale jako samotný mi moc chutná pistáciový :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pistáciovou příchuť musím taky někdy vyzkoušet. O:) Já mám zatím jenom čokoládový, ale příště určitě půjdu do vanilkového, díky za tip. :)

      Vymazat
  2. Brownies už jsem z červené řepy dělala, ale to bylo hoodně dávno. Pravý čas si to zopakovat ! :D ♥

    FIT MADDIE

    OdpovědětVymazat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Follow

❤️ Čtenáři blogu: