Mé oblíbené máslové sušenky

Zdravím vás u dnešního článku!
Někdo by se za podobné "zkažené" sušenky možná styděl, ale já ne! Tenhle recept jsem se naučila zhruba před deseti lety a moc dobře vím, že na vzhledu u nich vůbec nesejde. Bylo to v době, kdy jsem pomalu objevovala svoji lásku k vaření (tehdy zhruba 11 letá) a začínala jsem na jednoduchých sušenkách. Nevím proč, ale jala jsem se najít ten nejlepší recept. Týden co týden jsem vytahovala z trouby nový i když prakticky stejný plech za plechem.
Do ručně psané kuchařky s názvem "Přísně tajné" nakonec putovaly tyto z pravého másla s trochou citronové kůry a rumu. Po letech jsem se do nich s nostalgií pustila znovu a musím říct.. jako bych ochutnala kus svého dětství.


PS: Jaké zábavné tvary sušenek byste vymysleli vy? Já poprvé vyzkoušela své nové dinosaury.


Na jednu dávku (2 velké plechy) budeme potřebovat:
  • 250 g oblíbené hladké mouky 
  • 120 g cukru moučka
  • 1 velká špetka soli
  • 1/2 lžičky kůry z bio neošetřeného citronu
  • 140 g pravého másla
  • 1 vejce
  • 1 polévková lžíce smetany
  • 1 lžíce rumu
  • Na potření/máčení: 50% čokoláda (+ 1 lžíce másla + 1 lžíce mléka)
Postup:

Do velké mísy přesijeme hladkou mouku - můžete použít klasickou pšeničnou. bezlepkovou (např. skvělá je kaštanová či mandlová) a nebo také lze nakombinovat 1:1 celozrnnou a pohankovou... Fantazii se meze nekladou! Klasické máslové sušenky ale vytvoříte právě z pšeničné mouky. 

K mouce přesijeme přes síto také moučkový cukr a promícháme. Přidáme špetku soli, citronovou kůru, vejce, smetanu, rum a rozpuštěné máslo. Vařečkou či lžicí spojíme sypké a tekuté suroviny dohromady a ručně vypracujeme vláčné těsto. Pokud je třeba, přisypeme ještě trochu mouky.

Hotové těsto necháme odpočinout zabalené do potravinové fólie v lednici 1-2 hodiny.

Na pomoučeném válu odděleně vyválíme z 1/2 těsta zhruba 3 mm silné pláty, ze kterých vykrajujeme oblíbené tvary a sušenky pokládáme ve vzdálenostech 1-2 cm od sebe na plech s pečicím papírem. Pečeme v předem vyhřáté troubě na 175 °C po dobu 10-12 minut. 

Hotové sušenky necháme vychladnout a namáčímě/potíráme pravou čokoládou či koupenou čokoládovou polevou. Dobrou chuť!





Co vy a máslové sušenky? Dali byste si? Kdy jste objevili svoji lásku k vaření/pečení? A máte podobný příběh? 

Díky, že pro VÁS můžu psát a tvořit. Mějte se krásně a něco pro to udělejte ještě dnes!
Vaše Štěpánka z Corcula ❤️

Spoustu inspirace najdete také na mém InstagramuFacebooku a Youtube

2 komentáře:

  1. Já miluju máslové sušenky, na žádné rodinné oslavě nesmí nikdy chybět ! :D

    FIT MADDIE

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tí dinovia sú rozkošní!:)
    Ja pečiem rada, ale horšie je to potom s upratovaním :D
    THE NOELA

    OdpovědětVymazat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Follow

❤️ Čtenáři blogu: