Aljašská treska v hlavní roli

Zdravím všechny milovníky dobrého jídla.
Jak často máte k jídlu rybí maso? Já se přiznám, že nesplním ani doporučenou jednu za týden.

Jinak mám ale k rybám dobrý vztah. Dříve* jsem ráda a často jedla tuňákové maso z konzervy, které mi s několika treskami a makrelami k obědu a večeři slušně zvedaly průměr. Neminulo mě ani období pangasia, kterého nám ve školních jídelnách nabízeli pečeného i smaženého s rozvařeným bramborem. Dnes si v restauracích s oblibou dopřeji steak z lososa. Ale doma?

Cenově nejlépe mě vždy vyjde koupit chlazené maso z tresky. Není náročné na přípravu a dá se upravit na mnoho způsobů - třeba i do rizota. Nejraději máme filé na česneku s hořčicí a zázvorem, k tomu pečenou zeleninu a brambory či bílou rýži.

Doufám, že bude chutnat i Vám a jestli máte svůj vlastní osvědčený recept, sem s ním. Všechny bude jistě zajímat a obohatíme své jídelníčky.

*Proč již několik let nekupuji tuňáka? Kvůli masovému lovu jsou na pokraji vyhynutí. Doporučuji přečíst si aspoň tento kratičký úryvek v časopisu 21.století.


Aljašská treska s hořčicí na česneku a zázvoru

Na 3 až 4 porce budeme potřebovat:
  • 400 g filet aljašské tresky 
  • 2 stroužky česneku
  • 2 lžičky nakrájeného zázvoru
  • 8 lžiček kremžské hořčice
  • šťáva z poloviny citronu
  • sůl 
  • pepř
  • olivový olej
  • 1(2) ks červené řepy
  • 1/2 brokolice
  • 150 g babi karotek
  • kari
  • PŘÍLOHA - uvařené brambory či rýže
Postup:
  1. Zázvor a česnek si očistíme a nakrájíme na drobné kostičky. 
  2. Filé mírně osolíme z obou stran, položíme na plech s pečicím papírem a potřeme vrstvou hořčice. Posypeme nakrájeným zázvorem a česnekem a opepříme. 
  3. Řepu pečlivě omyjeme, zbavíme slupky a pokrájíme na 5mm plátky, které vyskládáme na další plech s pečicím papírem. Vedle vyskládáme omyté karotky a kousky brokolice. Vše mírně osolíme, opepříme a karotky posypeme kari kořením. 
  4. Rybu i zeleninu dáme péct do vyhřáté trouby na 200 °C po dobu 20 minut. Následně zapneme ještě na 10 minut fukar a snížíme teplotu na 180 °C. 
  5. Upečenou tresku a červenou řepu na talíři pokapeme olivovým olejem a citronovou šťávou. Servírujeme se zeleninou a vařeným bramborem či bílou ríží. 
  6. Dobrou chuť!





Jak často máte rybí maso VY? Líbil se vám dnešní recept?
Nezapomeňte se zapojit do SOUTĚŽE.


Omlouvám se za svou neaktivitu. Posledních pár týdnů je život hodně náročný. Navíc se na nás hrne jedna katastrofa za druhou... snažím se s tím bojovat, ale blog musí jít na čas stranou. Snad se vše co nejdříve urovná a nové články Vám to vynahradí.
Užijte si krásný den.:) 


Spoustu inspirace najdete také na mém InstagramuFacebooku a Youtube
Mockrát děkuji za podporu, mám Vás všechny moc ráda a budu se těšit příště, Vaše Štěpánka 💕 

2 komentáře:

  1. Já rybí maso jím velmi málo, protože manžel ho moc nemusí a tak vařit jen sama pro sebe se mi nechce. Jinak treska vypadá velmi chutně. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  2. Ryby moc často nejím, ale když už.. tak buď kapra, co chytne táta v řece a nebo lososa.. toho mám ze všeho nejraději :).
    RIGHT HERE RIGHT NOW

    OdpovědětVymazat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Follow

❤️ Čtenáři blogu: