Pivní vázička


       Nejsem žádný pivař, ale když jde o prázdné skleničky, plechovky, lahve a sudy, pošlete je prosím Mně! ..Dobře, ty sudy ne, ty by se posílaly špatně. Ale umím si z nich představit nádherný stolek na zahradu... ! O:) Škoda, že si na něj prozatím musím nechat zajít chuť. A však doma se nám čas od času nějaká lahev od vína a piva najde. S tím se dají dělat věci! 
       Poté, co jsem vyrobila tuto vázičku, jsem začala více pátrat po jiných diy návodech a vznikla mi krásná nástěnka na pinterestu, kde najdete spoustu inspirace! Sice to není má vlastní práce, ale doufám, že mi malý odkaz jinam odpustíte. O:) Co se tedy všechno dá vyrobit z obyčejné lahve - Má nástěnka. Slavnostně přísahám, že na jejím růstu budu dále pracovat. 



      Pivní vázičku si zvládne každý udělat doma sám, jen s pomocí správné barvy, štětce, ochranných prostředků (= rukavice, pro větší trdla i podložka, plášť a svářecí kukla :D) a také vhodná podpěra, např. tyčka zasazená do země, kde bude později lahev schnout. Jaká barva je správná? Já použila balakryl bílé barvy, který vidíte na obrázku. Omlouvám se za přirozený chaos kolem ... Můžete si povšimnout, že zrovna řešíme na chatě rozvod vody. :D Ale zpět!

     Vypijte lahev - natřete ji - nechte uschnout. Bylo by to lehké, že? Já jsem tu přece od rad, takže tak krátký popisek pusťte z hlavy. Výběr tvaru a barvy je čistě na vás, milí kutilové. Ujistěte se, že lahev je prázdná, čistá a bez papírových etiket a kolků. (K sundání lepidel a papírových štítků nám pomůže vodní lázeň a kartáč.) Očištěnou lahev si tedy dáme na chvíli stranou. Otevřete plechovku s barvou a zjistěte její stav. Balakryl patří mezi vodou ředitelné, ale pokud z něj po letech nepoužívání nemáte tuhou pastu na zuby, raději ji neřeďte. Hrozilo by nám, že barva ve vyšší vrstvě zteče a vzniknou nevzhledné kapky. Rozmícháme si barvu (nejlépe míchat cca 5 minut), abychom předešli sraženinám. Pokud jste míchali stejně zuřivě jako já, nechte chvíli plechovku být, aby pěna klesla. Čistým štětcem natíráme objekt naší tvorby minimálně dvěma vrstvami po stejném směru tahu (první vrstva byla vertikálně, tzn. i druhou vrstvu nanášíme vertikálně). Docílíme tak lepšího, celistvějšího vzhledu. Mezi nátěry necháme lahev dobře zaschnout, uvádí se doba zhruba 5 hodin, lepší více, než méně. :)


Myslím, že se mi výtvor vcelku povedl, co soudíte vy? Nechali byste ji také čistě bílou, nebo jste pro pestřejší barevnou kombinaci? Čistě sněhově bílá je ideální na divoké variace kytic z lučních květin... ♥


Ochutnávka z nástěnky:





Krásný den, přeje Corculum ♥

4 komentáře:

  1. Krásné! :)) Odkaz na nástěnku mě vůbec nepohoršil, naopak už jsem fanouškem :))

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné, možná bych jen doporučil použít menší láhev třeba od frisca nebo jiných pseudopiv, proti té jedné květině je tato láhev v nepoměru. :)

    OdpovědětVymazat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Follow

❤️ Čtenáři blogu: