Řízečky z bezových květů

Všemocný Bez černý - Caprifoliaceae

Při trochu deštivé a přec krásné procházce mě zaujal kvetoucí bez.  ☺  Je úžasné, jak multifunkční rostlina bez je! Dá použít jako dekorace, vyrábí se z něj všemožné šťávy, likéry a mimo jiné i moje dnešní specialitka. Raději jsem se o jeho léčivých látkách a vitamínech pobavila s tetičkou Wiki, kde mě hned na úvodu pobavilo hezké přísloví: "Před heřmánkem smekni a před bezem klekni.". Naši moudří předci to znovu skvěle vystihli... 

Jsem květinožrout!



Co se píše na Wiki, nemusí být vždycky pravda... Obrátila jsem se na svůj poctivý Bylinář (od Lesley Bremnessové, který srdečně doporučuji)! Na co se tedy může dále bez použít?

  • květy - odvar se používá při nachlazení, masti na popáleniny
  • listy - mast na podlitiny a výrony, 
  • bobule - zásoba vitamínu C!, výroba nejen marmelád, šťáv a likérů, ale i vína ☺



Budeme potřebovat:
  • omyté květy bezu (podle vlastního uvážení)
  • hladká mouka (jakéhokoli typu)
  • strouhanka
  • vejce
  • špetka soli
  • olej na smažení
+  vařené brambory = plnohodnotný oběd! 

Postup:
Obalujeme čisté květy nejdříve v mouce, poté v rozšlehaném osoleném vejci a ve strouhance (jako řízek O:)). 

Tlustou stopku jíst nemusíte. ☺


Co máte z bezu nejraději? Šťávu? Bezinkové víno? ☺ Já se rozhodně přikláním k řízečkům... ♥
Přeji dobrou chuť! ♥

Follow on Bloglovin

2 komentáře:

  1. Wau tak to vypadá fakt zajímavě Štěpi! :)) Tohle určitě vyzkouším. Ještě jsem na podobný recept nikde nenarazila. Z černého bezu suším květy na čaj, děláme sirup a taky jsem dělala bezinkovou marmeládu - chutná mi ve všech podobách tak myslím, že i řízečky ;))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bezinková marmeláda zní skvěle! :) Jakou má barvu? :) Napíšu si ji na seznam plánovaných experimentů.. :D :)

      Vymazat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Follow

❤️ Čtenáři blogu: