Sépiové aglio olio s citronovou trávou - edelikatesy.cz

Dobrý den, co dnes plánujete mít o víkendu k obědu?
Jestli chcete vařit a ještě nevíte co, možná Vás inspiruje dnešní recept. 

Řeknu Vám na rovinu, jak tohle všechno začalo. Před několika týdny mě oslovil obchod edelikatesy.cz s nabídkou spolupráce. Mohla jsem si vybrat něco z jejich nabídky a vymyslet recept na míru. Vím, jak se na spolupráce občas lidé dívají skrz prsty. Produkty (jídlo a taky jedno hrozně dobré víno) jsem získala jen díky Vám, mým milovaným čtenářům. A proto Vám upřímně řeknu svůj názor na všechno, nebudu nic zamlčovat a pokusím se tomu všemu dát přidanou hodnotu. A jestli se vám můj recept bude líbit, těstoviny a další věci můžete nakoupit na eshopu teď se slevou 100 Kč při objednávce nad 1000 Kč. 

Pro ty z vás, kteří si přišli jen pro recept, prosím pokračujte pod následující fotografií. Ostatním popíšu, jak jsem byla spokojená se službou edelikatesy a vyzkoušenými potravinami. 

Přišel mi balíček, ekologicky zabalený s ručně psaným roztomilým vzkazem, což mě oboje moc potěšilo! Rychlost dodání je vzhledem k citlivosti produktů neskutečná. Prakticky mi přišla objednávka hned první pracovní den, takže se nemusíte bát, že by se např. sýry a šunky zkazily. Objednala jsem si dvojici těstovin, ze kterých jsem chtěla udělat speciální recept: Tonnarelli al nero di seppia a Conchiglioni Tris, Rusticella d'Abruzzo. Z obojího už jsem vařila a tak Vám můžu upřímně říct svůj názor. Jsou to oboje kvalitní suroviny, na čemž se odráží také jejich cena. Není to ten typ, který si koupíte v Albertu, zalijete je kupovanou omáčkou a nastrouhaným eidamem. Sépiové tonnarelli jsou o něco širší, než klasické špagety. Abych nepotlačila jejich chuť, zvolila jsem asi nejjednodušší recept s těstovinami - aglio olio ("česnek a olivový olej") + něco navíc, aby to nebyla jen jednotvárná klasika. Co se týče těstovin conchiglioni, připravila jsem je plněné zeleninou a hovězím masem - o nich bude článek příště. V balíčku od edelikatesy.cz jsem měla ještě jedno naprosto výtečné červené víno (Alzania, Gardacho Crianza Navara), které jsem pila poprvé. Nejsem nějaký velký znalec, ale jsem si jistá, že jestli máte rádi kalifornská vína (jako Zinfandel) nebo plná červená francouzská vína, určitě Vám bude chutnat. 

Podle mého názoru, edelikatesy určitě kvůli svým vyšším cenám není eshop, na kterém bych ve velkém objednávala suroviny na každodenní vaření. Nabízí ovšem širokou škálu luxusních nápojů, sýrů, klobásků a dalších, které jinde (samozřejmě mimo Itálii, Španělsko, atd.) v ČR neseženete. Jsou vhodné pro luxusní slavnostní večeři nebo jako dárek pro milovníka dobrého jídla. A proto v budoucnu určitě udělám další objednávku, abych udělala dárkový koš pro svého taťku! Tak až budete objednávat pro svojí maminku, strýčka nebo manžela, můžu vám doporučit vše, co jsem mohla vyzkoušet: Tonnarelli al nero di seppiaal a Conchiglioni Tris, víno Navara, kávu Fanatico Kenia AA Plus a další její variace (skvělá plná chuť a nádherná vůně), nebo fíky v čokoládě s čokoládovým krémem. Jediné, s čím si z balíčku teď nevím moc rady, je marmeláda z kiwi. Na marmelády zrovna moc nejsem, ale co nejdříve jí vyzkouším a dám vědět.

Děkuji edelikatesy.cz za sprostředkování dnešního receptu.



Na jednu porci budeme potřebovat:
  • Tonnarelli al Nero di Seppia o šířce palce/ 1 osobu
  • olivový olej cca 2 lžíce/ 1 osobu
  • česnek cca 2 stroužky/ 1 osobu
  • citronová tráva - malá snítka
  • sůl, pepř
  • cherry rajčata (cca 10 ks)
  • čerstvá nasekaná kudrnatá petržel, cca 1 lžíce/ 1 osobu
  • sýr parmigiano reggiano (nepovinné)


  1. Dáme vařit 1 l vody s 2 lžičkami soli a jakmile vře, přidáme přiměřené množství těstovin (počítám na jednu porci vždy množství odpovídající šířce palce, viz. foto) na cca 9 minut.
  2. Na pánvi s olejem osmahneme na mírném plameni nakrájený česnek a snítku citronové trávy v celku (rostlina se prodává v hobby marketech).
  3. Na pánev hodíme pokrájená rajčata, pepř, trochu soli, uvařené špagety a promícháme. Důležité je vyndat citronovou trávu, která nám měla jídlo jen provonět. Posypeme kudrnkou a můžeme servírovat. 
  4. Dobrou chuť! PS: kdo má rád, může přidat nastrouhaný parmazán.










Znáte eshop edelikatesy.cz? A zkoušeli jste tento recept?
Díky, že jste tu se mnou a mějte se krásně!

Vaše Štěpánka

3 komentáře:

  1. Eshop znám a mají opravdu netradiční a fajn sortiment :) Přiznám se, že na sépiové těstoviny bych asi neměla odvahu :D :) Ale takhle na fotce vypadají dobře!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Taky mi o nich přišel balíček dobrot. To ekologické balení je super :-) Na ty sépiové těstoviny jsem taky koukala, vypadají skvěle!

    OdpovědětVymazat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Follow

❤️ Čtenáři blogu: