Borůvkový koláč na plech | "hrníčkový"



Na 1 plech budeme potřebovat:
  • 2,5 hrnku polohrubé mouky
  • 0,75 hrnku cukru krupice (třetinového nebo bílého)
  • 1 balíček vanilkového cukru
  • 1 balíček prášku do pečiva
  • 1 hrnek podmáslí
  • 2 ks vejce
  • 0,5 hrnku řepkového oleje
  • 1 špetka soli
  • lesní ovoce - hlavně borůvky, ale můžete použít i ostružiny, černý rybíz, maliny apod.
  • drobenka: 90 g másla, 5 lžic mouky (polohrubé nebo hrubé), 7 lžic krupicového cukru
Postup:
V míse si smícháme veškeré suroviny na těsto (od mouky až po špetku soli). Vypracujeme hladké těsto bez žmolků, které nalijeme na plech s pečicím papírem (nebo dobře vymazaný tukem). Rozetřeme těsto do cca 1 cm tloušťky, uhladíme a posypeme lesním ovocem. V misce si smícháme suroviny na drobenku, kterou posypeme připravený koláč. Dáme péct na 175 °C v elektrické troubě po dobu cca 20-25 minut. Necháme vychladnout, pocukrujeme moučkovým cukrem a podáváme. 
Dobrou chuť!




4 komentáře:

  1. Tyhle rychlé hrnkové koláče jsou fajn, ráda je dělám. Recept s podmáslím jsem ale neznala...

    OdpovědětVymazat
  2. Já nemám ráda buchty s ovocem, takže tahle buchta pro mě bohužel není :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Podobný jsem teď pekla a bože mňam, miluju borůvkové buchty! Nejradši je mám ještě s tvarohem a drobenkou :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Miluju borůvky! S podmáslím jsem zatím nikdy nic nepekla 🙂.

    OdpovědětVymazat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Follow

❤️ Čtenáři blogu: