Brownies - Nejčokoládovější čokoládový dort

Pokud chcete čokoládofilovi (a kdo jím proboha není?!) upéct ideální moučník, s tímhle uspějete na 200 %. Potěší každého napříč spektrem: od kamarádky - přes babičku - až po přítelkyni. A navíc je tak jednoduchý, že i zamilovaní muži ho hravě zvládnou. Držte se pokynů níže a úspěch je zaručen! 
Upozornění: Neujídat čokoládu! Zapotřebí je jí obzvláště hodně. 




Čokoládové brownies
160°C / 35-45 minut

Těsto:
  • 350 g kvalitní čokolády ideálně nad 50% kakaa
  • 250 g másla
  • 4 menší vejce (3 velká) - pokojové teploty
  • 1 špetka soli
  • 200 g cukru krystal
  • 85 g hladké mouky
  • 1 lžička kypřícího prášku
Poleva:
  • 10 polévkových lžic vody
  • 1-2 polévkové lžíce cukru
  • 2 lžíce másla
  • 2 vrchovaté lžíce holandského kakaa
Postup:
Malé "ilustrační" foto.
Troubu dáme vyhřívat na 160°C. V hrnci si necháme rozpouštět máslo pokrájené na menší kousky s čokoládou nalámanou na kostičky (pozn.: já použila 3 tabulky čokolád : 55%, 60% a 74%). Když se spojí v celistvou směs, odstavíme z plotny (nenecháme dojít do varu, pouze zkapalníme). Poté si do velké mísy rozbijeme 4 vejce a se špetkou soli je šleháme 3 až 5 minut. Když nám vznikne krásný, světle žlutý krém, přisypeme cukr a dále šleháme 3 minuty. Vznikne nám hustá a lesklá směs. Po lžících přidáváme čokoládu a vše necháme spojit. Mixérem zapracujeme do těsta potom také mouku a kypřící prášek. Měl by vám vzniknout tužší, čokoládový krém. Pokud máte rádi vnitřek dortu měkký až tekutý, pečte 30 - 35 minut. V mém případě jsem raději nechala dort v troubě déle, 45 minut a byl vevnitř stále vláčný. Samotný chutná báječně, ale pokud ho chcete zkrášlit...
Připravíme si další hrnec, do kterého dáme vodu s cukrem. Když se cukr rozpustí, přidáváme za stálého míchání kakao a máslo. Přivedeme k varu, vaříme zhruba 2-5 minut a pak odstavíme. Mícháme, dokud se nám veškeré ingredience nespojí v hutný černý krém, který nanášíme na korpus brownies. Ozdobíme čepelí zakulaceného nože a dáme vychladit do lednice. Přeji dobrou, čokoládovou chuť! :)



Jaký je váš oblíbený dort? 
Ochutnali jste někdy brownies? 
Patříte mezi čokoládofily?

20 komentářů:

  1. Brownies miluju a tento dort vypadá skvěle, hodně čokoládově, dala bych si :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Brownies jsem jednou delala a pritel byl nadsenej, i kdyz jsem pekla dele nez se melo ;)
    Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aby nebyl nadšený, když je to tak čokoládové a dobré.. :)! :D Děkuji za malou pozvánku.. O:)

      Vymazat
  3. Vy už se takhle brzy učíte?? :-O To je týrání :-D
    Můj oblíbený dort je Kubánský - miluji kombinaci čokolády a banánu. Brownies jsem ochutnala několikrát - i sama pekla, ale nejvíce mi zatím chutnalo v Costa coffee.. :-) Čokoládofil zas tak úúplně nejsem, mám ji ráda, ale ve velkém množství zrovna Madam Čokoládu nemusím :-)

    Měj se ;-)
    skills-of-art.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to myšleno s nadsázkou, ale bohužel ano. :D Už příští týden píšeme první test.. Musíme přece ty dva měsíce dohnat! :O :D :) O kubánském dortu slyším poprvé, to musím zkusit příště. :)) Jestli opravdu nepatříš mezi čokoládové závysláky, tak tě obdivuji.. :) Děkuji a také se měj krásně :).

      Vymazat
  4. No tak tohle je pecka, páááni, neznám nikoho,koho by asi tohle nepotěšilo (snad jen alergiky na čoko:D), budu mít narozky, tak tohle bych si vážně přála dostat, mnááám <3

    changelucylife.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Tak to musíš ukázat nenááápadně někomu recept... :D :)

      Vymazat
  5. Bože můj.. ten vypadá skvěle ..ten recept musím zkusit ! :)
    http://klarissaaddell.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Tak ten vypadá báječně! s dovolením si opíšu recept! já jsem čokoholik od hlavy až k patě ;) miluju hořkou čokoládu, ale kvalitní. Nejlépe od Ethiquable :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi nejvíce chutná ta hořká! :) S těžkým srdcem jsem ji dávala do těsta. :/ :D Díky, tak ať se zadaří! :))

      Vymazat
  7. Vypadá to nádherně! Já jsem zkoušela brownies řezy podle podobného receptu akorát bez polevy a byly taky výborné, ale s polevou to musí být ještě větší pecka. <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tam polevu dala jen proto, že po nešikovné manipulaci s křivou dortovou formou trochu korpus popraskal. :/ Bez ní bude jistě také výborný! :) Děkuji za komentář Annie..:))

      Vymazat
  8. Mmmm tak ten je, moc povedený Štěpi :)) Já jsem zatím nic podobného nezkoušela, ale asi budu muset do budoucna napravit :)

    OdpovědětVymazat
  9. Haló haló , kdepak jsi s dalším článkem? :)) Těším se na další recept :)

    Hezký večer, http://skills-of-art.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pracuji na tom! :D :) Snad mi odpustíte, že tentokrát to o receptech nebude.. O:)

      Vymazat
    2. Určitě odpustím, tašky jsou totiž parádní! :-))

      Skills of Art
      skills-of-art.blogspot.com

      Vymazat
  10. Na tomto typu dortu poslední dobou fakt ulítávám. Ochutnala jsem se zmrzlinou a čerstvými jahodami a málem jsem se zbláznila :D Miluju čokoládu a vše čokoládové!
    http://something-times.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je opravdu vynikajici! S jahofami a zmrzlinou ...to uz zni jako nebe. :D<3 diky za komentar:):)

      Vymazat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Follow

❤️ Čtenáři blogu: