Brownies s vanilkovými FlavDrops a Whisky + recenze

Byla jsem zvědavá na produkt, na nějž pějí ódy snad všechny slavné fitness dívky českého Instagramu - kapky FlavDrops. Dnes mám pro vás nejen recept, ale i sepsaný celý svůj názor na toto umělé sladidlo!


Jako správný nenažranec se závistí sleduji rozzářené tváře fitnessek rozbalujících dárkové balíčky od sponzorů. Proteinela, oříšková máslíčka, nejlepší příchuti proteinových tyčinek, jerky, proteiny, atd.. Tomu říkám motivace jít se zpotit! Eshopy pravidelně nejoblíbenějším dříčům nadělují pořádnou krabici dobrot. Všimli jste si toho také? Co si o tom myslíte? Já - že by to byl ideální dáreček pro mě k Velikonocům... Každopádně mě obsah jednoho z nich poprvé vedl k nápadu pořídit si FlavDrops - kapičky nekalorického sladidla od Myprotein.

Umělá sladidla z přesvědčení nekonzumuji v potravinách ani nápojích (až na jednu colu light za rok) a  na téma "nebezpečný aspartam?" (umělé sladidlo) jsem před pár lety psala maturitní práci z chemie. Nezešílela jsem náhodou? Teď bych si ze zvědavosti měla koupit celou lahvičku? Co bych ale neudělala pro vědu a pro Vás! Je snad lepší způsob, než získat vlastní zkušenosti? Jak vidíte, před Vámi i sama před sebou jsem si to úspěšně obhájila a objednala si 100 ml vanilky.

Jak chutnají? Chemický ocásek, přeslazená vůně a hořkost v ústech - to byla má první a neslavná zkušenost. Nepřečetla jsem si dávkování a postupovala dosti neobezřetně... Teď už vím, že káva s třemi kapkami nikdy chutnat dobře nebude (do dnešního brownie jich patří 12). V první chvíli jsem uvažovala o vylití nepovedené kávy i celého sladidla, naštěstí pro něj jsem mu ale dala druhou šanci. Postupujte opravdu opatrně, jinak můžete celé jídlo vyhodit. Ve výsledku nám brownies ohromně chutnalo (i Danovi, který nic nepoznal!), ale pokud nemusíte/nechcete, raději jděte přírodní cestou.

Shrnutí
Doporučila bych je každému, koho trápí chuť na sladké, rád si sám doma peče dortíky a potřeboval by snížit množství jednoduchých cukrů ve stravě a zhubnout. Dále diabetikům, sportovcům v redukční dietě a na jedno vyzkoušení zvědavcům jako jsem já.  Naopak, pokud jste zdraví a netrápí vás číslo na displeji digitální váhy, nemá podle mě cenu nahazovat přirozená sladidla těmi umělými. Pověstné "dojídání" kvůli neukojené touze po cukru jsem sice nezaznamenala, ale osobně mi přijde lepší sáhnout přímo po tom, co tělo chce. Chuť mi přijde stále velmi chemická a vůně umělá (lepší vlastnosti má prý příchuť bílá čokoláda).

Můj názor: V brownies ANO, jinde NE. Díky kakau a aroma z whisky se chemický "ocásek" vytratil a my si moc pochutnali. Nicméně se mi zatím nepodařilo najít jiný recept, kde by FlavDrops fungovaly stejně. Budu dál pátrat. :)


Pokud tedy již doma kapky FlavDrops máte, nezapomeňte se také vyjádřit v komentářích! Ráda si to přečtu já i další čtenáři. :) Ostatní mohou nahradit umělé sladidlo například 3 lžícemi hnědého třtinového cukru a užít si moučník v celé své kráse!

Brownies s whisky
Na dortovou formu (32cm) budeme potřebovat:
  • 2 vejce 
  • 2 lžíce hladké mouky
  • 3 lžíce holandského kakaa
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • 12 kapek sladidla flavdrops vanilka (lze nahradit cukrem, medem, sirupy)
  • 3 lžíce whisky
  • 1 špetka soli
  • 100 g kvalitní hořké čokolády (minimálně 50%) - s cukrem či bez podle vlastních preferencí
  • 150 g bílého jogurtu
Poleva:
  • 1 lžíce hnědého třtinového cukru - ten je zde nezbytný a FlavDrops nahradit nejde
  • 100 ml vody
  • 15 g másla
  • 2 lžíce holandského kakaa
  • 1 špetka soli
V míse si vyšleháme žloutky s cca 12ti kapkami flavdrops a whisky. Když je hmota krémová, přidáme jogurt, hladkou mouku, jedlou sodu a rozpuštěnou čokoládu (nalámu ji na kostičky, přidám 1 lžíci vody, někdy kousek másla a pustím na 30 sekund na 750 W, poté míchám dokud veškerá čokoláda neroztaje). Z bílků a špetky soli ušleháme tuhý sníh, který opatrně ručně zapracujeme do těsta. Dáme do formy péct při 200 °C po dobu 20-25 minut. Po vychladnutí nakrájíme a potřeme kakaovou polevou.
Na polevu si v rendlíku rozmícháme cukr, sůl a holandské kakao ve vlažné vodě. Vhodíme malé množství másla a přivedeme k varu. Po pěti minutách odstavíme, zkontrolujeme konzistenci a pokud je poleva již dostatečně zahuštěná, nalijeme ji na připravený korpus. Přeji dobrou chuť!




Slyšeli jste o FlavDrops? Máte je doma? 
A jaký je Váš názor na umělá sladidla a nadílky eshopů svým oblíbenkyním? 

Mějte se krásně a něco pro to udělejte ještě dnes,
Vaše Štěpánka 💕

Co by Vás mohlo zaujmout:
Fitness snídaňový koláč
Energy Cheesecake s arašídovým máslem
Brownies - nejčokoládovější čokoládový dort

Dort z jahodové dřeně
Bezlepkový dýňový koláč
Makový koláč s třešněmi podle paní Sandtnerové - bez lepku

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Follow

❤️ Čtenáři blogu: