10 věcí, které mi zpříjemnily těhotenství

Tak už mi začala! Mateřská dovolená s nástupem 6 týdnů před termínem porodu, to mi teď přijde jako balzám na nervy. Uvidíme, jak se s ní vypořádám. Zatím mi dávají poměrně zabrat ta úmorná vedra, ale i díky nim mě napadlo sepsat dnešní článek: Seznam 10 věcí, které mi těhotenství do dnes skutečně ulehčily a pomohly. 


10 věcí, které mi zpříjemnily těhotenství:
  1. těhotenské vitamíny pro lepší pocit a vědomí, že miminko dostává vše potřebné
  2. zázvorové pastilky proti nevolnosti (Antimetil)
  3. jednoduchý těhotenský polštář, který se dá využít i ke kojení a jako hnízdečko
  4. dostatek polštářů obecně, protože jich nikdy není dost
  5. krémy proti striím - olejíčky i krémy
  6. těhotenské oblečení - zejména volné šaty na léto
  7. těhotenské čaje
  8. pohodlnné nazouváky/pantofle 
  9. pevná plastová obálka/pořadač na veškeré dokumenty z vyšetření
  10. free mobilní aplikace s informace týden po týdnu

V minulém článku o stravě v těhotenství jsem se rozepsala o vitamínech a také přípravcích proti nevolnosti v prvním trimestru, které jsem používala. Konkrétně zázvorové pastilky Antimetil a vitamíny Femibion 1 a 2, popř. další vitamíny, např. vitamin D a omega 3 mastné kyseliny (více v článku). 

Dále bych také doporučila pořídit si jakýkoli těhotenský polštář (nebo polštář na spaní na boku) a obecně i další polštáře pro pocit větší pohody. V těhotenství se cca od půlky 2. trimestru nedoporučuje spát na zádech, o poloze na břiše ani nemluvě, takže jsem byla ráda za jakýkoli komfort.

Využívala jsem už od 3. měsíce krémy proti striím (vyzkoušela jsem krémy od ManufakturyBi-Oil a Bebelo, všechny mi vyhovovaly). Kdybych je měla seřadit dle oblíbenosti: 1. Manufaktura (vsákavost, vůně), 2. Bi-Oil (kvalita, horší vsákavost), 3. Bebelo (poměrně obyčejný krém). 

Samozřejmostí je také těhotenské oblečení: dvoje kalhoty, legíny, několik triček, šatů, plavky (?) a alespoň jedna mikina nebo svetr (záleží na ročním období). Já jsem hodně nakupovala věci z druhé ruky na Vinted, kde také plánuji neonošené kousky prodat dál. Když jsem dávala cca do kupy finance, těhotenské oblečení na celou dobu 9 měsíců mě přišlo dohromady na 1500 Kč. Pro porovnání, pořídit vše nové by vyšlo na více než 5000 Kč. 

Ve třetím trimestru přijdou na řadu čaje (maliníkový, těhotenský, pro podporu kojení,..) nebo např. aniball pro nácvik porodu (pokud nezměním názor, zatím nekupuji). S druhým zkušenost nemám, pokud vy ano, určitě dejte svůj tip do komentářů.

Dlouhé sezení, kterému se zkrátka nelze vyhnout, spolu s vedrem mohou vést k otokům zejména dolních končetin. Doporučuji si pořídit na léto několik pohodlnných otevřených pantoflí, klidně ve větší velikosti. Poslední měsíc nechodím v ničem jiném. 

Na dokumenty od doktorů jsem si pořídila pevnou plastovou obálku ve formátu A5, kde máme připravené veškeré důležité dokumenty (vyšetření, screeningy, těhotenskou průkazku i dokumenty k porodu). Nosím jí neustále s sebou.

A nakonec, stáhněte si mobilní aplikaci, která Vás bude zásobovat relevantními informacemi. Je jich na trhu spoustu a většina je zadarmo a splní přesně svůj úkol. Budete vědět o nadcházejících vyšetřeních, sledovat pokroky ve vývoji miminka i doporučení pro vás. V systému počítání týdnů a měsíců mi navíc aplikace velmi pomohla pokaždé, když jsem musela uvádět "ve kterém týdnu jsem" s přesností na dny. 


Tak to by bylo z mého seznamu vše, co se dá koupit! Doplnila bych to ještě o pozitivní podporu okolí a dostatek aktivních podnětů, jako jsou výlety, návštěvy a aktivity, co mě zkrátka baví. Udělejte si čas na sebe a nedělejte si výčitky, pokud nejste jeden den produktivní. Já jsem třeba první trimestr prakticky prospala.


Co mi naopak v těhotenství vůbec nepomohlo? 

"Užijte si spánek, dokud to jde!"
"Tak tohle byla na dlouhou dobu vaše poslední dovolená!", "Teď bude všechno jinak!"
"Ty někam jedeš? A nejsi blázen?"
"...To ještě přehodnotíš, uvidíš."
"Kde to dítě máš, prosím tě?" vs. "Tak teď už to teda neutajíš! Tebe je kus!"
"Kolik máš nahoře?!" -> "To je teda málo.. najez se." vs. "To já jsem nabrala stěží polovinu."


Mějte se prima!
Š.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Follow

❤️ Čtenáři blogu: