Zasněžený dort s růžemi

Protože měla sestřička narozeniny, nemohla jsem ji nechat bez pořádného narozeninového dortu! Ten podle mě patří ke každým oslavám, ať jsou to padesátiny nebo jen výročí 2 týdnů a 5 dnů! Dorty miluji a jejich pečení je vždy veliká zábava. Můžete si pohrát s ozdobami z marcipánu, naaranžovat na něj čerstvé květiny, nabarvit ho celý do barev duhy nebo pro nadšence do fotbalu vytvořit malý stadion. Zkrátka udělejte z něho malé umělecké dílo! Pak už ani není potřeba psát na něj: Vše nejlepší! :)



Nejdříve jsem se chtěla pustit do dortu ala operace hrudníku (pro budoucí doktorku). :D Když jsem si prohlížela pro inspiraci fotky profesionálů na pinterestu, přišlo mi to jako docela fajn a providitelný nápad! Vedle třípatrových dortů ve tvaru psa, dinosaura, čarovného klobouku z Harryho Pottera, vany plné čokolády s prasátkem, autíčka, domku s každičkým detailem a jednoho trochu lechtivého ženského popředí, vypadal tenhle styl opravdu jednodušeji. Když přišlo na věc, raději jsem se držela klasiky. Růžičky byly také velice pracné a kdo ví, jestli by někdo moje orgány vůbec poznal. Ještě bych čelila kritice, že mé duodenum vede na opačnou stranu. :D

Těsně po ozdobení lístky máty na kuchyňské lince. 

Na těsto budeme potřebovat:
  • 250 ml vody
  • 125 g Hery
  • 35 g kakaa
  • 150 g celozrnné mouky
  • 150 g bílé pšeničné mouky
  • 1 řádná lžička jedlé sody
  • 300 g cukru krupice
  • 2 vejce
  • 1 malý bílý jogurt
  • 2 lžíce mléka
  • vanilkový cukr
Suroviny na náplň:
  • kompotované mandarinky
  • rybízovo ostružinová marmeláda (nebo jiná sladko-kyselá)
  • 2 smetany ke šlehání (200ml)
  • 2 ztužovače šlehačky
  • 250 g středně tučného tvarohu
  • 3 lžíce cukru moučka

Postup:
Ve veliké míse si smícháme celozrnnou a bílou mouku, jedlou sodu, cukr a vanilkový cukr. V hrnci si připravíme kakaovou hmotu z vody, hery a kakaa. Pozvolna za stálého míchání necháme všechny tři ingredience rozpustit. Až se spojí v celistvý krém odstavíme z plotny a přelijeme do mísy se sypkými přísadami. Prošleháme mixérem, přidáme vejce, mléko a jogurt a znovu prošleháme. Rozdělíme do dvou vymazaných dortových forem a pečeme 40 minut na 160 °C.

Příprava krému a zdobení:
V míse si vyšleháme do tuha dvě smetany ke šlehání se ztužovači. Vmícháme tvaroh a cukr. První plát dortu potřeme 2 mm vrstvou marmelády, poklademe mandarinkami a potřeme trochou krému. Přiklopíme druhým korpusem a celý moučník potřeme nejdříve po bocích a poté nahoře krémem. Vidličkou ozdobíme vlnkami, poklademe marcipánovými růžičkami a je hotovo! :) Nejlépe chutná druhý den, kdy se krásně chutě rozleží a spojí. :)

Takovéto vlnky vytvořte vidličkou:

A je to! Dort je připraven a může putovat k oslavenkyni...

Rozdělili jsme si každému kousek na ochutnávku ke kávě a čaji... :)

Chtěli byste takový dort dostat? O:)
Tram-ta-da-dá!:)

A jaké dorty máte nejraději Vy? Čokoládové, ovocné, šlehačkové?


Děkuji vám za přečtení mého článku! :)

10 komentářů:

  1. Úplně se mi sbíhají sliny, musel být super ! :) Je strašně nádherný, jsi strašně šikovná ! :)

    OdpovědětVymazat
  2. no tak ten je úžasnýO:-) musel být výborný:-)
    www.passengersmaniac.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. tie ružičky si robila ty? ale mne sa páči je jednoduchý a pekný :) moja krsná naposledy robila čokoladový a na vrch dala želatinu s jahodami mňam mňam ...
    gummybaum.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá skvěle! :) Jsi šikovná! :)

    http://sugar--spice--nice.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Ten vypadá úžasně. A jak musel chutnat! :) Souhlasím s holkama, šikula <3 Co já bych za to dala :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, byla jsi nominována na tag u mě na blogu:-)

    www.passengersmaniac.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Ty marcipanove ruzicky jsem delala sama:) nekdy sem dam asi taky navod, protoze me samotne se poprve pri jejich vyrobe taky moc hodil.:) dekuju holky, delate mi velkou radost... O:) na tag se mrknu!:)

    OdpovědětVymazat
  8. Sestřička se má, když má tak šikovnou sestřičku:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Follow

❤️ Čtenáři blogu: